الأحد، ٣٠ ديسمبر ٢٠٠٧

باقى القصة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا قلت اكلم لكم باقى القصة علشان تشوفوا ان فى بعض الأماكن مستوى التعامل فيها سىء للغاية
بعد نصيحة من شخص ما قالى لازم تدفعى الفلوس للاستديو وتاخدى صورك لان الصور عندهم ولو مدفعتيش باقى الفلوس انتى مش ضمانة يعملوا ايه بالصور ممكن يحصلك مشاكل بسبب الموضوع دا وممكن يعملوا على الصور او اى حاجة انتقاما منك على الخمسة جنيه
قلت مش مهم الوقت اللى ضاع ومش مهم الخمسة جنيه المهم اخد الصور
رحت تانى يوم اخد الصور وصلت لاقيتم بيقولوا الصور مجتش من المعمل الصراحة انا عملا بالنصيحة منطقتش ومشيت
تانى يوم بعت حد يشوف لى الصور علشان لو كنت روحت كنت هقل ادبى بقه واللى يحصل يحصل
لاقت الاستديو قافل لأنه كان يوم وقفة عرفات
تالت يوم بعت ابن اختى تانى وكان أول ايام العيد قالوا اه الصور جت
روحت لهم انا فى المساء علشان اخدها
صاحب الاستديو قالى الصور جت
بس مش هنقدر نسلمها لك لأنها لسه متعملتش على الكمبيوتر ومش هينفع تاخديها كده
قلت له لا شكرا انا عاوزة الصور كده
قالى لا مش هينفع
قلت له هات الفلوس
راح ادينى الفلوس
قلت له اقطع الصور دى
قطعها الصراحة
انا عارفة انه عنده نجاتيف بس انى كنت هطق
رحت قايلة له انت ستديو مش محترم ومتعرفوش يعنى تحترموا الناس ودى اخر مرة ادخل فيها المكان دا
وعلى فكرة انا كمان مش محترمة انى جيت هنا
وسوءت سمعت الاستديو فى كل مكان حقيقى
مخلتش حد اعرفه فى المنطقة غير وقلت له
ورحت استديو تانى فى شارع جانبهم محترم حقيقى بس انا مكنتش اعرفه
وواتصورت وقلت لهم اللى حصلى فى الاستديو الأول
اللى غظنى وحرق دمى اوى انه الشاب اللى صورنى قعد يقولى تعرفيه لما تشوفيه الصور مش هتزعلى ابدا
قلت له هو انا مش عارفة نفسى هو انت مصور واحدة غيرى
والصراحة لما شفت الصور وقد ايه مستواها الفنى هابط جدا فى الإضاءة وفى كل شىء مزعلتش ابدا على رأى الشاب الوطنى دا بتاع انتى أزاى بتغلطى فى المصريين
ومع تحيات شيرين
مشربتش من الترعة
اشرب من البحر
او اخبط راسك فى الحيط

هناك ٢٠ تعليقًا:

الطائر الحزين يقول...

حمدا لله على سلامة الصور


بجد حاجة تخنق وهذا زيادة عن الحد فعلا

انتى بجد استحملتى زيادة عن اللزوم


كل عام انت الى الله اقرب

عصفور المدينة يقول...

Welcome to the unlogic world

بسمه عبدالباسط يقول...

هههههههههههه
يا خبر كل ده حصل
ربنا يكون فى عونك يا بنتى
والحمد لله أنك خلصتى منهم

شــــمـس الديـن يقول...

جدعة
و الله العظيم جدعة


روحي لستوديوهات محترمة بعد كدا و سيبك من الاستوديوهات النص لبه دي :)

بجد انا زي ما قولت لك قبل كدا احسن حاجة فيكي انك مش بتسكتي علي الحق

ربنا يوقف لك ولاد الحلال بس مش هتنال انك تحكي مغامراتك مع سائقي الميكروباس

سلام

نقطة مية يقول...

عزيزي صاحب المدونة
عزيزتي صاحبة المدونة
========================
نتشرف بدعوتك لافتتاح
دار الكتب
هي حلم صاحب البوابة الذي تحقق
طريقة مبتكرة لتوثيق الكتب العربية و نشرها بين الناس بكل سهولة و يسر والدمج بين دور النشر المختلفة لسهولة البحث لاي قارىءوالنشر لاي كاتب
الافتتاح يوم الخميس 10-1-2008
في مكتبة البلد 31 شارع محمد محمود امام الجامعة الامريكية
الساعة السادسة مساءا
يلا نشارك مصطفى فرحته بتحقيق الحلم

احساس لسه حى يقول...

عزيزتى
شوفى اوعى تفتكرى الاستهتار والاستهبال فى مصر بس اكيد كل بلد فيها شويه استهبال المشكلة فينا نكون عارفين ان الحاجه لسه بدرى عليها ونقول خلاص 5دقايق وتخلص كانه مش عارف انها هتخلص ويبان كدبه مش اكيد دى حالة فرديه ملهاش دعوى كمصرين ولا هنود
بس معاكى حق تتغاظى ده زودها خالص عن المصريين باين عليه مصرى ماصل واصيل
عاوزك بقه تيجى عندى وتعلقى على اخر بوست بصراحه ووضوح يا ريت للاهمية
سلام

shabfa2re يقول...

لا انا بقى اخر مرة اتصورت
كنت مستعجل ورايح الشغل وكنت محتاج اتصور اوى
دخلت ستوديو كنت بتصور فيه زمان
تخيلى ان الراجل مشعارف يصورنى
واتضح انه نسى يحط الفيلم فى الكاميرا

سجدة يقول...

الطائر الحزين
الله يسلمك اهو انت قلت حاجة تخنق انا بقه اعمل ايه
------------------------------
عصفور المدينة
وليكم بحضرتك و الله
---------------------
بوس بوس
الله يكرمك يارب
--------------------
شمس الدين
هروح حاضر لاستديو لبة كاملة
بلاش الميكروص علشان محدش ياخد عنى فكرة غلط ههههههههه
---------------------------
نقطة ميه
نورتى ابقى زورينا
----------------------------
إحساسى لسه حى
حاضر يا فندم هجى وهعلق
----------------------
شاب فقرى
نسى يحط فيلم دى حكاية دى كمان
محدش شايف شغله فى البلد دى

أُكتب بالرصاص يقول...

طيب ما تنشري اسم الاستوديو
ويا سلام لو اخدتي صورة للمحل من الخارج ونشرتيها في المدونة

كدا عم جلاجل هايكون واقف مستنيهم على باب النت


الحمد لله على السلامة
وكل صورة وانت بخير

فقاقيع كلام ـ شروق الشمس يقول...

حاجة تحرق الدم

وتفطس من الضحك

شر البلية ما يضحك

المشكلة ياسجدة إنك لما تتكلمي تحسي إن الناس بتشف عليكي كأنك مجنونة..

وكأن غريبة إن حد يهمه وقته بالشكل ده أو بيهتم بجودة الشغل

ربنا يشفينا

غير معرف يقول...

صبرا فأن بعد الصبر فرجا
نكشة حلوه ... ربنا يعينك وطريقتك حلوة:)

المـــفـــــــقــــــــوعـــــة مــرارتـهــا يقول...

موقف ذي ده كان محتاج جمعية حماية المستهلك ... إللي موجودة في مصر ذي قلتها وكأن المصرييين حلال فيهم الضرب علي القفي
ماتزعليش نفسك أبداً أصلك هاتزعلي علي أيه ولا أيه ولا أيه
بس تعرفي احنا ممكن نشتم في بلدنا بينا وبين بعض بس مانحبش حد من برة ييجي يشتم معانا ... صح ولا أنا بس إللي عندي الشعور ده
تحياتي

شفـقــة و إحســــان يقول...

معلش المهم انك خدتى حقك منهم ما انت عملتلهم فضيحة....متزعليش تعيشى وتاخدى غيرها

عروسة ننوسة يقول...

ازيك..اخبارك ايه؟انتى مختفية فين..انا مستنية الجديد

funckydoctor يقول...

برافو عليكى
أسلوبك ممتاز تحياتى

Geo Amr يقول...

على فكرة انتى لو كنتى عارفة قبل كدة عن سمعت الاستوديو ورحتى تبقى دى غلطتك انتى بس كوي انك مش سيبتى حقك وياريت بجد كل واحد فينا يراعى ضميرة فى شغلة
اهم حاجة الضمير

شفـقــة و إحســــان يقول...

انتى بقالك حبة مبتكتبيش ليه انا مستنيه عايزة اقرا البوست الجديد

Geo Amr يقول...

وياريت تشرفينى فى مدونتى واعرف رايك

ammar يقول...

اخيرا والحمد لله
لقيت حد بيهتم بالتنمية البشرية
ودكتور الفقى
ارجو التواصل وزيارة مدونتى
زووم ع الدنيا
تحياتى
عمار

طهقان يقول...

أنت فين ؟؟؟

عل الغياب خير